ADDIGO für Handwerksbetriebe- seit über 10 Jahren
addigo complete
Von Angebot bis Rechnung – ADDIGO Complete mit Software + App ist die umfassende Lösung für Unternehmen, die ihre Geschäftsprozesse effizienter gestalten möchten. Mit ADDIGO Complete kannst du alle relevanten Daten und Prozesse zentral verwalten und behältst so stets den Überblick über dein Business.

Working time recording
The legal obligation to record working hours presents many companies with new challenges. With the ADDIGO time recording app, you can turn this obligation into an opportunity. Your employees record their working hours, break times and journey times digitally and on the move – directly on site. All data automatically ends up in the ADDIGO Cockpit. This allows you to maintain an overview – legally compliant, efficient and paperless.
SELF-CONFIGURABLE FORMS
The ADDIGO Complete configurator sets new standards in terms of flexibility and customisation. Design professional forms that are perfectly customised to your industry and company processes without any programming knowledge (no-code). With the intuitive drag-and-drop interface, you can easily add text fields, checkboxes, drop-down menus or other elements. This flexibility not only saves you time, but also ensures professional and consistent documents that best represent your brand.


Photo documentation
Thanks to the photo documentation, no more information on performance or the workplace is lost. You can mark certain areas that are important to you, giving you a precise overview.
OFFERS
Create professional quotations with ADDIGO Complete. Customised discounts allow you to act competitively. Services, customers and materials can be easily imported into your quotation.


INVOICES
Thanks to the automated calculation of all services, materials and travel costs, including VAT, and the option to import customer data, you can create invoices efficiently and without errors. Invoices can also be created directly from reports. The creation of e-invoices (XRechnung or ZUGFeRD) is also included in the cockpit. An automatically generated EPC QR code/giro code enables fast and secure payment.
ORDERS
Plan and manage all jobs easily and efficiently. Assign tasks directly to your employees and always keep track of all important order details with the group calendar.


DATA MANAGEMENT
✓ Employee data ✓ Customer data ✓ Order data ✓ Work reports ✓ Material data ✓ Services and much more.
Manage your data digitally and centrally. This allows you to maintain an overview and quickly find all the information you or your employees need at any time. For error-free and efficient work, saved data such as customers or materials can be imported into invoices, quotations and other reports.

ADDIGO complete as a complete solution
ADDIGO was not developed for the desk – but for everyday life on the construction site. For over 10 years, we have been working with service companies to build exactly what really works out there: Electrician software that can do everything you need and nothing that holds you back.
Kundenfeedback
-Michael Thumsch, Prokurist, FIRA Firmengruppe, FIRA®
Kundenfeedback
-Michael Thumsch, Prokurist, FIRA Firmengruppe, FIRA®
Bleiben Sie flexibel
Mobile Unternehmenszentrale auf allen Geräten
✓ PC ✓ Laptop ✓ Tablet ✓ Smartphone
Der Umweg ins Büro gehört der Vergangenheit an. Mit ADDIGO haben Sie Ihr Büro immer dabei. ADDIGO Complete besteht aus zwei wesentlichen Komponenten. Dem browserbasierten Cockpit als Zentrale und der App für Mobilgeräte. Die cloudbasierte Lösung ermöglicht nahtloses Arbeiten über alle Geräte hinweg, sodass Sie und Ihr Team maximal flexibel und produktiv bleiben.
Lizenzmodelle von addigo
Smart Basic
- ADDIGO App
- kostenfreie Basisversion
Smart Pro
- ADDIGO App
- mit erweiterten Funktionen
Complete inkl. 1 App-Nutzer
- ADDIGO Komplettlösung
- bestehend aus App und Cockpit
FAQ: DAS INTERESSIERT UNSERE KUNDEN
WIR SIND FÜR SIE DA!
UNSER KUNDENSUPPORT
Sie möchten gern mehr über ADDIGO erfahren oder haben eine Frage oder ein Problem? Unser Support-Team hilft Ihnen gerne weiter. Teilen Sie uns Ihr Anliegen mit und wir melden uns zeitnah zurück.
Falls Sie Fragen zur Bedienung haben, besuchen Sie auch gerne unsere Hilfebereich. Hier haben wir für Sie eine Sammlung von Tutorials sowie Antworten auf häufig gestellte Fragen zusammengestellt.
OPTIMAL GESCHÜTZT
IHRE DATEN SIND BEI UNS IN SICHEREN HÄNDEN

WIR SIND FÜR SIE DA!
UNSER KUNDENSUPPORT
Sie möchten gern mehr über ADDIGO erfahren oder haben eine Frage oder ein Problem? Unser Support-Team hilft Ihnen gerne weiter. Teilen Sie uns Ihr Anliegen mit und wir melden uns zeitnah zurück.
Falls Sie Fragen zur Bedienung haben, besuchen Sie auch gerne unsere Hilfebereich. Hier haben wir für Sie eine Sammlung von Tutorials sowie Antworten auf häufig gestellte Fragen zusammengestellt.

Koordinieren Sie Mitarbeiter und Aufträge
Aufträge zuteilen und überblicken
Legen Sie Aufträge an und weisen Sie diesen Ihren Mitarbeitern zu. Dabei wird automatisch ein Kalendereintrag erstellt. Ihre Mitarbeiter sehen sofort, wenn Sie für einen Auftrag eingeteilt sind und können alle wichtigen Auftragdetails einsehen. Im Kalender haben Sie eine Übersicht über die vergebenen Aufträge und können so Terminlücken einfach erkennen und füllen. Filtern Sie im Kalender nach Mitarbeitern oder wechseln Sie zwischen den verschiedenen Ansichten, um die Teamauslastung optimal zu managen. So gelingt auch bei großen Teams und vielen Terminen die Auftragsplanung reibungslos.